پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181972
واردات لوازم خانگي با رعايت دو شرط ممنوع شود
تاریخ انتشار : 1394/04/06 10:36:37
نمایش : 968
رئيس اتحاديه لوازم خانگي با بيان اينکه صنايع داخلي توان تامين بازار مصرف لوازم خانگي کشور را دارد، گفت: درصورتي که صنايع داخلي با رعايت حقوق مصرف کننده، کيفيت توليدات را افزايش و قيمت را کاهش دهند، مي‌توان جلوي واردات را گرفت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد طحان‌پور، درباره وضعيت تامين لوازم خانگي در بازار مصرف کشور، اظهار داشت: در صورت کنترل واردات، امکان تامين نياز بازارمصرف لوازم خانگي و نياز مردم از طريق توليدات داخلي وجود دارد اما بايد کيفيت را افزايش و قيمت را کاهش داد.

رئيس اتحاديه لوازم خانگي ادامه داد: در صورتي که جلوي واردات لوازم خانگي به کشور گرفته شود و توليدکنندگان لوازم خانگي انحصار داشته باشند، اين امکان وجود دارد که وضعيت کيفيت توليدات لوازم خانگي کاهش و قيمت اين محصولات افزايش پيدا کند و در نتيجه به مصرف کنندگان فشار مضاعفي وارد شود.

طحان‌پور اظهار داشت: براي نمونه علت اينکه مردم کالاهاي خارجي‌اي مانند خودرو را کمتر از توليدات داخلي خريداري مي‌کنند کيفيت بالاي توليدات داخلي ما نيست، بلکه به دليل واردات با قيمت بالا است.

اين مقام مسئول با تاکيد بر اينکه در کنار حمايت از توليدات داخلي، حقوق مصرف کننده را نيز بايد در نظر داشت، اضافه کرد: در برخي از لوازم خانگي مانند لباس شويي ۷ کيلويي، نمونه‌هاي کره‌اي از توليدات داخلي ارزان تر در بازار مصرف عرضه مي‌شود.

وي با بيان اينکه برخي از صنايع خود را پشت کارگر پنهان مي‌کنند، گفت: برخي ازصنايع ما به بهانه حمايت از توليدات داخلي واشتغال زايي ثروت فراواني نصيب خود کرده‌اند اما حقوق کارگران را به درستي رعايت نمي‌کنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html